Serious Games Society and ACT Silver Gaming track call for papers (SGS-SG)

 

During the CIRTA 2016 a special track session on Digital Game Based Learning (DGBL) is organized in co-operation with the Serious Games Society http://www.seriousgamessociety.org/ and ACT Silver Gaming group.

The SGS-SG track at the CIRTA 2016 is looking for submissions broadly related to DGBL and silver gaming. As part of the SGS-SG track, papers could be related to the use of games in the childhood, adulthood or older adults and focus on different dimensions of the game design, pedagogical integration of games, game mechanics and game dynamic analysis or the evaluation of games, among others.

 

Submissions of the SGS-SG are welcomed both in English or French. The paper submission to the SGS-SG track should include a title and an extended summary of 600 to 900 words. Citation style is APA 6. Submission deadline is June 23rd through Easychair: 

https://easychair.org/conferences/?conf=cirta2016

 

In order to facilitate the preparation of your stay in Quebec City, here are some informations on the location of the CIRTA2016 and recommended lodging:

 

The SGISS will be hosted in the Faculty of Education at Université Laval:

•Pavillon Desjardins –  Amphithéâtre Hydro-Québec. 
•2325 Rue de l'Université, Québec City, QC G1V 0A6


Lodging suggestions :
 

2) Hôtel Universel (10 minutes walking to the CIRTA location). http://www.hoteluniversel.qc.ca/

 If you have any questions, feel free to contact Margarida Romero (margarida.romero@fse.ulaval.ca) or Benjamin Lille (benjamin.lille.1@ulaval.ca) . 

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La CIRTA 2016 accueille, pour la première fois, un volet sur l’apprentissage par le jeu numérique (DGBL) en collaboration avec la Serious Games Society (SGS) et le groupe ACT Silver Gaming (SG). Dans le cadre du volet SGS-SG, nous sommes actuellement à la recherche de communications reliées au DGBL ainsi qu’au Silver Gaming. Les communications peuvent traiter de l’utilisation des jeux numériques chez les enfants, les adolescents, les adultes ou les aînés. Les thèmes suivants sont privilégiés : design du jeu, intégration pédagogique des jeux, mécaniques de jeu, analyse des dynamiques de jeu ou l’évaluation des jeux.

 

Les communications en français et en anglais sont les bienvenues. La communication doit inclure un titre ainsi qu’un résumé de 600 à 900 mots et doit se conformer aux normes de présentation APA6. La date limite pour envoyer une communication est le 23 juin sur la plateforme Easychair :

https://easychair.org/conferences/?conf=cirta2016.

 

Si vous avez des questions, veuillez contacter Margarida Romero (margarida.romero@fse.ulaval.ca) ou Benjamin Lille (benjamin.lille.1@ulaval.ca). 

 

 

 

L’Université Laval est l’hôte de ce colloque organisé conjointement avec la CIRTA, le CRIRES et la Serious Games Society. 

The scientific and organizing comitee  

 

Margarida Romero, CRIRES, Université Laval

Thérèse Laferrière, CRIRES, Université Laval

Benjamin Lille, CRIRES, Université Laval

Sawsen Lakhal, Université de Sherbrooke

Florian Meyer, Université de Sherbrooke

Marcelo Maina, TÉLUQ

Alain Stockless, Université de Québec à Montréal
Didier Paquelin, CRIRES, Université Laval

 

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